"In de waan van de dag overheerst het onbewuste"

‘Het eigen- wijze kind’

Doelgroep

Ik word aangetrokken door pure kinderen en volwassenen die anders denken. Zij helpen mij om niets aan te nemen voor wat het is. Ze verruimen mijn blikveld.

Ik voel een bijzondere affiniteit voor kinderen en jongeren met autisme, hoogsensitiviteit en/of hoogbegaafdheid. Ik ben als professional ruim ervaren in het werken met kinderen met autisme. Ik ben in mijn privé leven snel wijzer geworden over hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit. Ik blijf mezelf daarin ontwikkelen. Deze drie kennisgebieden verenig ik in mijn begeleiding.

Mijn wens is om een mens te zien in zijn totaliteit. Niet alleen de buitenkant, maar ook de binnenkant. Daarom werk ik vanuit een driedeling. Ik kijk naar het gedrag, naar de ontwikkeling en naar het gevoel.

‘Het eigen- wijze kind’

Doelgroep

Ik word aangetrokken door pure kinderen en volwassenen die anders denken. Zij helpen mij om niets aan te nemen voor wat het is. Ze verruimen mijn blikveld.

Ik voel een bijzondere affiniteit voor kinderen en jongeren met autisme, hoogsensitiviteit en/of hoogbegaafdheid. Ik ben als professional ruim ervaren in het werken met kinderen met autisme. Ik ben in mijn privé leven snel wijzer geworden over hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit. Ik blijf mezelf daarin ontwikkelen. Deze drie kennisgebieden verenig ik in mijn begeleiding.

Mijn wens is om een mens te zien in zijn totaliteit. Niet alleen de buitenkant, maar ook de binnenkant. Daarom werk ik vanuit een driedeling. Ik kijk naar het gedrag, naar de ontwikkeling en naar het gevoel.

Vorming

  • Orthopedagogiek: leerproblemen en psychosociale problemen
  • Onderwijskunde
  • Gedragsanalyse, Applied Behavior Analysis
  • Gevorderd Talentbegeleider (2018)
  • Autisme opleiding, Martine Delfos
Ik ben academisch gevormd. Door werkervaring en gebeurtenissen uit het leven, word je evengoed gevormd. Het moederschap, partnerschap, vriendschappen en familierelaties zijn vormend voor zowel mijn persoonlijke als mijn professionele ontwikkeling. Kortom, het leven is wat dat betreft mijn grootste leerschool. Mijn wens is om mezelf te gunnen altijd leerling te mogen blijven.

Werkervaring

  • Zelfstandig ondernemer in de zorg, sinds mijn 23e levensjaar.
  • Supervisor aan instellingen gespecialiseerd in Autisme.
  • Oprichtster van het ABA centrum, 2004 – 2017.
  • Universitair docent (2005 – 2007).
  • Groepsleiding in gezinsvervangende tehuizen.
  • Ordebewaker en inspirator voor kinderen tijdens hun vakantie, kortom recreatiemedewerker.

Als je nieuwsgierig bent naar mijn opleidingen en werkervaring, dan wil ik je uitnodigen om mijn cv te lezen.

Het middel dient het doel

Interventie

Ik gebruik een breed spectrum aan mogelijkheden, van concrete tips tot evidence - based interventie naar een meer abstracte zienswijze. Ik spreek zelf van begeleiding op micro, meso en macro niveau.

Op micro niveau zijn dat nuchtere en concrete tips, waarbij haalbaarheid centraal staat. Op meso niveau streef ik naar oprechte stimulering van de ontwikkeling van het brein. Op macro niveau gebruik ik mijn intuitie om te ontdekken wat er speelt in het hart van het kind.

Ik stel op deze drie niveau’s het kind centraal en niet de methode. De methode is dienstbaar aan wat nodig is om bij te dragen aan het welzijn van het kind en van het gezin waarin hij opgroeit. Ik heb oog voor de gebieden die ontwikkeling behoeven, maar juist ook voor de talenten van het kind die uitdaging behoeven

Wat mijn werk bijzonder maakt

Inspiratiebronnen
in mijn werk

  • De kinderen die ik ontmoet in mijn werk. Puur, eerlijk en ongepolijst. Niets is wat het lijkt. Ze leren me groot te denken met een open mind.
  • De ouders die ik mag bijstaan. Dapper, soms moe gestreden, maar altijd bereid om te vechten voor hun kind en zich open te stellen voor pijnlijke maar bevrijdende inzichten.
  • Martine Delfos, haar visie op autisme, haar theoretische modellen over uiteenlopende onderwerpen en haar inzet voor de vrede.
  • Dabrowksi’s theorie van de positieve desintegratie was lange tijd voor mij ‘the missing piece’. Het is voor mij een inspiratiebron om persoonlijke ontwikkeling te begrijpen.
  • Het systemisch denken in het algemeen, en in het bijzonder de kracht van familieopstellingen en de Present Child methode.
  • Het concreet en toegepast denken van Applied Behavior Analysis, om gedrag te veranderen en aan te sluiten bij de motivatie van het kind.
Neem vrijblijvend contact me op

Kunnen we iets
voor elkaar betekenen?

Contactgegevens

  • Bezoekadres:
  • Van der Valk Boumanlaan 7

  • 3446 GE Woerden

  • 06 54 34 64 30
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Novia begeleiding

Als u interesse heeft in samenwerking, kijk dan op www.noviabegeleiding.nl voor meer informatie.